2. 2. 2009

Zimní seminář v Brně

Poslední lednový víkend (31. 1. - 1. 2.) se v Brně konal seminář Jana Steklého (3. dan JKA). Objevil jsem některá slabá místa, na která se zaměřím v dalším tréninku. Především je to špatné držení těla. S tím se potýkám už dlouho, ale teď snad už vím i proč. Lidově řečeno vystrkuji příliš zadek, což je zase způsobeno povolenými břišními svaly.

Kihon: cvičilo se hodně věcí a nemá cenu je všechny popisovat. Popíšu jen své nedostatky, na které musím pamatovat. Při kopech prováděných pomalu jsem schopen jakžtakž dodržovat správnou techniku, ale při rychlém provedení se to výrazně zhorší. Na tohle si musím dát pozor a cvičit kopy také plnou rychlostí při překroku.

Cvičily se katy Heian nidan, Heian sandan, Tekki šódan, Tekki nidan a Tekki sandan.

Heian nidan: Při přechodu z osmého do devátého pohybu důrazný a současný došlap s krytem šutó-uke. Pozor také na levé mae-geri (pohyb č. 20).
Heian sandan: druhá a třetí technika je hod. Tate-uraken-uči švihem bez zatuhnutí v okamžiku úderu.
Tekki šódan: te-aši-dódži na začátku a na konci katy. První pohyb se provádí rychle. Druhý pohyb (čúdan-kake-uke) bez nápřahu rovnou z předchozí pozice.
Tekki nidan: pozor na správné provedení cukami-uke.

Dále se cvičilo gohon-kumite (i méně obvyklé formy), džú-ippon-kumite (důraz se kadl na maai a zanšin) a kihon-ippon-kumite (maai).

Musím se zaměřit na zpevnění břišních svalů, které se ulejvají hlavně při mnohahodinovém sezení u počítače, a na to, abych nevystrkoval zadek. Pomoci mi v tom může také posilování ze sedu na patách, které jsme si vyzkoušeli a výborné cvičení na postoje zenkucu-dači, kokucu-dači a kiba-dači, které jsme se naučili.

Seminář se mi velice líbil a je podle mého škoda, že se ho účastnilo tak málo lidí. Já mám na nějakou dobu o čem přemýšlet a co cvičit.

Žádné komentáře: